søndag 26. september 2010

søndag 26.09.10

Nå har det gått noen uker med trening og koz. Jeg har vært veldig obs på hvordan jeg har trent Rex. Han har ikke fått anledning til å stikke. I går var vi å trente lydighet og flying.
Rex var veldig ukonsentrert til å begynne med, men vi trente kun kontakt, jeg rygger og Rex følger etter meg og får belønning ved kontakt. Fride ut med lek. Det var om trent det vi trente på. Det å ha det gøy sammen.  Mira trente litt avstandskommando. siden Mira er veldig vanskelig å leke med når vi er på trening (ellers også) så fant vi ut at. Anne Berit og jeg skulle leke sammen, ha det kjempe moro. Også inkludere hun i leken...Litt skeptisk til å begynne med hun sto å så på, men så tok hun initiativ til å bli med å leke.Etter en stund løsnet det, og vi kunne tydelig se at hun stor koste seg. Akkurat som hun gjør i skogen eller på agility. Det kjempe gøy å se at hun fikk gløden.. Vi avsluttet og tok en pause. Deretter trente vi flying. Mira løper litt langt unna så vi jobbet med det på banen. Jeg sto med fronten mot figuranten og fikk henne til å komme inn på plasse. Det så ut til å funke, hun løp nærmere meg(jeg står i midten og har en figurant fremfor meg og en figurant bak meg. Mira sendes fra den ene til den andre og vi beveger oss fremover.)
Til og med Rex klarte seg bra. Med en gang vi slapp han var han skeptisk tilå gå bort til figuranten. Det løsnet. Hele økten jobbet han konsentrert.I det jeg så at han begynte å bli litt sliten, falle litt ut avsluttet jeg økten ute hos den ene figuranten med å leke med han. Kjempe fornøyd med treningen:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar